Cardona, 2 de novembre de 2015. - L’Associació d’Empresaris de Cardona i l’Associació Empresaris per al Solsonès van visitar el divendres passat, 30 d’octubre, la fàbrica d’Ercros a Cardona. 13 persones, representants de les dues entitats, van poder conèixer de primera mà el funcionament de la planta d’obtenció de sal comuna.
Durant la visita, tècnics de la fàbrica van mostrar als visitants com funciona el procés d’obtenció des de l’extracció dels residus salins que contenen les terreres formades durant l’explotació de potassa a les mines de la zona, passant pel transport del material a la fàbrica, fins la separació i neteja de la sal perquè tingui les condicions òptimes per ser utilitzada per en el processos electrolítics d’altres fàbriques de l’empresa.
Els visitants també van poder comprovar la important tasca ambiental que fa el centre d’Ercros a Cardona, en eliminar les terreres de la zona i reduir la salinitat de les aigües subterrànies, tot aprofitant els residus salins per a usos industrials. Així mateix, van conèixer l’impacte econòmic de l’empresa a les comarques del Bages, el Solsonès i el Berguedà tant pels llocs de treball directes que genera com pels indirectes, a través de la contractació i compra de bens i serveis a empreses veïnes.
Copyright 2019 Ercros S.A Avís legal Accessibilitat