icono-email icono-sitemap

Ercros s'adhereix al protocol del Ministeri de l'Interior per al control de substàncies químiques que poden ser utilitzades per fabricar explosius

Barcelona, 27 d’abril de 2018. -  Ercros s'ha adherit al protocol signat per la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (Feique) i la Secretaria d'Estat de Seguretat del Ministeri de l'Interior contra el desviament de substàncies químiques no fiscalitzades susceptibles de ser utilitzades per a la fabricació il·lícita d'explosius.

Imatges.001

Determinades substàncies químiques d'ús comú són potencials precursors d'explosius i poden, per tant, ser utilitzats indegudament; motiu pel qual han de ser objecte de control per part de l'administració per evitar-ne la seva desviació. Amb l'adhesió voluntària a aquest acord, Ercros es compromet a informar el Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (CITCO) de qualsevol transacció sospitosa, robatori o desaparició significativa d'aquestes substàncies sobre la qual tingui coneixement.

Aquesta iniciativa, que té una durada il·limitada, suposa un nou pas en la línia de col·laboració iniciada el 2008 entre Feique i el Ministeri de l'Interior, amb la signatura d'un conveni per al control de les substàncies no fiscalitzades susceptibles de desviament per a la fabricació il·lícita d'estupefaents i substàncies psicotròpiques.

Al llarg de 2018, Feique ha previst l'organització de diverses jornades formatives sobre les obligacions i millors pràctiques que poden adoptar les empreses que les fabriquen, distribueixen o comercialitzen per evitar el desviament d'aquestes substàncies i les seves barreges per a la fabricació il·lícita d'explosius.

btn news icona

Cercador de notícies

Arxiu

Btn galeriavideos-cat

Btn galeriaimatges-cat

Btn publicacions

Btn formularicontacte

Inicio
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar el nostre servei, si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per a més informació consulti la nostra política de privacitat i avís legal