Estratègia empresarial

Ercros defineix la seva estratègia empresarial en plans plurianuals que estableixen les mesures que cal adoptar per tal d'augmentar la productivitat i l'eficiència dels recursos de la companyia.

Els tres grans objectius estratègics d'Ercros són:

Formar un grup químic eficient, sanejat i rendible

La vocació d’Ercros és la de transformar la companyia que actualment coneixem, en una companyia rendible, sanejada i eficient. Per a això, Ercros ha d’escometre mesures que li permetin guanyar en competitivitat, recuperar el camí dels beneficis i tornar al creixement econòmic per la via d’una major internacionalització.

D’aquesta manera, Ercros cada vegada més focalitza la seva gestió comercial en aquells productes demandats als mercats internacionals que ofereixen millors oportunitats de creixement i rendibilitat.

Assolir instal·lacions productives integrades

Aquest objectiu persegueix aconseguir instal·lacions productives, industrialment integrades, de dimensió europea i situades en ubicacions eficients, de tal forma que tots els inputs i outputs es puguin combinar de la manera més propera i eficient possible.

D’acord amb aquest objectiu, l’empresa ha dut a terme plans de reestructuració industrial que han permès concentrar la producció als centres millor localitzats des del punt de vista logístic i industrial, amb la finalitat de reduir costos, optimitzar inversions, explorar sinergies i racionalitzar els processos administratius i de control.

Ercros continua amb aquesta política de guanyar eficiència, tenint com a objectiu el tancament de les plantes menys eficients i competitives.

Especialitzar la cartera comercial en productes d'alt rendiment
El tercer objectiu estratègic tracta d’especialitzar la cartera comercial d’Ercros en els productes amb els quals pot obtenir els rendiments més alts, que presenten majors avantatges comparatives per a l’empresa i que tenen una major expectativa de creixement.

L’empresa està potenciant l’oferta de determinats productes d’alt valor afegit, ja presents a la cartera de la companyia, dels quals, inclús malgrat la crisi, existeix dèficit al mercat.

Amb el mateix objectiu de valoritzar la seva cartera comercial, Ercros està treballant en diversos projectes que li permetin ampliar l’oferta amb nous productes d’alt valor afegit i prestacions sostenibles. En aquest sentit, un dels programes que es troba en una fase més avançada és el dels bioplàstics, que està centrat en el desenvolupament de materials basats en dos biopolímers plàstics, el PLA i el PHA. Tots dos polímers són biodegradables i fabricats a partir de fonts naturals renovables. Per les seves propietats tècniques, la seva qualitat sostenible i la seva baixa empremta de carboni, els bioplàstics poden arribar a substituir a molts dels plàstics més comuns del mercat.

Per desenvolupar els compostos d’aquests productes, que permeten oferir les aplicacions específiques demandades pels clients, Ercros ha contractat tres centres tecnològics especialitzats. També ha iniciat la fase de pre-màrqueting i test del producte.

Estrategia empresarial

Inicio