Innovació en tota la cadena de producte
L'activitat d'Ercros en el camp de la innovació i la tecnologia es centra en el desenvolupament de nous productes amb alt valor afegit, la recerca de noves aplicacions dels productes existents i la millora dels processos de producció per tal de reduir l'impacte mediambiental generat per l'activitat industrial i augmentar l'eficiència de les instal·lacions productives, així com la millora de l'assistència tècnica i comercial.
La companyia té quatre centres propis d'R+D ubicats als centres d'Aranjuez, Monzón, Sabiñánigo i Tortosa, que donen servei a les divisions de Farmàcia, Plàstics, Química Bàsica i Química Intermèdia, respectivament.
Desenvolupament de nous productes
- Recerca de nous materials basats en el PLA (àcid polilàctic) que siguin imprimibles amb la major gamma possible d'impressores 3D existents al mercat i que compleixin amb requisits especials com l'alta resistència a la temperatura, propietats mecàniques millorades respecte del material base i característiques diferenciadores. Aquest projecte està cofinançat pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020 amb un ajut de 63.312,59 euros.
- La presentació de la sol·licitud de patent de la tecnologia per a la fabricació de polímers i col·polímers de PVC auto-plastificat.
- Les diferents fórmules per a la fabricació de nous materials bioplàstics, elaborats amb matèries primeres renovables anualment i biodegradables o biocompostables, que conformen el la gamma de la marca ErcrosBio®, registrada per Ercros.
- El projecte per augmentar la productivitat dels microorganismes amb els quals s'elaboren diferents principis actius farmacèutics per fermentació, a partir de les soques industrials propietat de la companyia.
- Una línia per a la fabricació d'oxidants i productes de tractament d'aigües amb substàncies que continguin oxigen actiu.
- La gamma de resines ErcrosGreen + amb una molt baixa emissió de formaldehid, que inclou les noves resines de melamina-formol per a la fabricació de laminats decoratius; d'urea-formol per a la fabricació de taulers contraplacats; i les fenòliques destinades al sector de l'aïllament.
Millora dels processos i noves aplicacions de productes ja existents
- El programa a la planta pilot per a l'obtenció de clor i potassa càustica mitjançant tecnologia de membranes «zero-gap», segons el programa acordat amb Asahi Kasei.
- L'optimització de la morfologia i la uniformitat de tots els tipus de PVC fabricats en diferents reactors de polimerització.
- L'augment de la producció i millora de l'eficiència energètica en el procés d'obtenció de poliols i compostos per emmotllar.
- El desenvolupament d'un procés d'extracció d'àcid fusídic que disminueixi l'ús de dissolvent. S'ha treballat a escala de laboratori i planta pilot.
.
Acords de col·laboració