Aranjuez, Sabiñánigo, Tarragona, Tortosa i Vila-seca I, premiades per la seva seguretat laboral

Les fàbriques d'Ercros a Aranjuez, Sabiñánigo, Tarragona, Tortosa i Vila-seca I han rebut el Premi Seguretat Feique 2025, atorgat per la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (Feique), que reconeix els centres de producció del sector químic amb més de 50 treballadors que, durant el passat any, van registrar un índex de freqüència general d'accidents igual a zero; és a dir, no van tenir accidents laborals amb baixa o sense baixa entre el seu personal propi.
Els guardons van ser entregats a la seu de Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE) per la directora de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (INSST), Aitana Garí; la directora del Departament d'Ocupació, Diversitat i Protecció Social de CEOE, Rosa Santos; i el director general de Feique, Juan Antonio Labat.
En representació d'Ercros van recollir els reconeixements Manuel Gómez, cap de prevenció i medi ambient de la fàbrica d'Aranjuez; Elena Simón, directora de la fàbrica de Sabiñánigo; Blanca Rius, directora de la fàbrica de Tortosa; i Joan Miquel Capdevila, director del Complex Industrial de Tarragona (CIT), en representació dels centres de Tarragona i Vila-seca I.
Durant l'esdeveniment, Llorenç Saltó, responsable de Prevenció Sanitària d'Ercros, va presentar una guia impulsada per Feique per prevenir el consum d'alcohol i altres drogues en el treball mitjançant accions de sensibilització, formació i suport sanitari.
El 2025, Ercros va registrar un índex de freqüència d'accidents de la plantilla pròpia d'1,8*, enfront del 2,8 de l'any anterior, la qual cosa reflecteix la consolidació de la cultura preventiva i el compromís col·lectiu amb entorns de treball cada vegada més segurs.
(*) Accidents amb i sense baixa entre el personal propi per cada milió d'hores treballades.




