El director del CIT participa en el 25è aniversari de Dixquímics

Tarragona,

Joan Miquel Capdevila, president i conseller delegat de Dixquímics, i director del complex industrial de Tarragona (CIT) d’Ercros, ha participat en l’acte de celebració del 25è aniversari de l’entitat. Dixquímics és l’associació que gestiona la infraestructura de canonades de distribució de productes químics de manera segura i sostenible entre el Port de Tarragona i les empreses del polígon petroquímic.

En la seva intervenció, Joan Miquel Capdevila ha dit que “no s’entén el desenvolupament i creixement del polígon sense el rack de canonades, ja que ha contribuït de manera molt notable a millorar la competitivitat del nostre sector, del port i, per tant, del territori”.

El rack Dixquímics compta amb més de 4.700 metres de longitud, 10 metres d’amplada i tres nivells de canonades que permeten el transport ràpid i eficient de productes químics. El rack implica la circulació de 85.000 camions menys a l’any per les carreteres del Camp de Tarragona, així com una reducció significativa de l’emissió de gasos amb efecte d’hivernacle a l’atmosfera.

El 2023 s’han iniciat les obres d’ampliació del rack Dixquímics en la zona portuària amb la construcció d’un quart nivell de canonades, fet que contribuirà a reduir encara més el transport de matèries primeres i productes per carretera, i per tant a millorar la seguretat i disminuir l’impacte ambiental.