El president d'Ercros, ponent a l'aniversari de la Central de Balanços

Madrid,

El president d'Ercros, Antonio Zabalza, va participar com a ponent de la trobada amb empreses en el marc del 40è aniversari de la Central de Balanços del Banc d'Espanya, que va tenir lloc a Madrid dimarts passat.

A la seva intervenció Antonio Zabalza va assegurar que “A les empreses, amb la Central de Balanços, el mercat se'ns està fent més transparent i accessible”. Ángel Gavilán, director general d’Economia i Estadística del Banc d’Espanya, va ser l’encarregat d’obrir l’acte.

La Central de Balanços és un servei del Banc d'Espanya que, des del 1984, recopila i analitza la informació económico-financera que envien voluntàriament empreses no financeres espanyoles a través d'enquestes periòdiques, així com la informació procedent dels comptes anuals que les empreses presenten a la Comissió Nacional del Mercat de Valors i al Registre Mercantil. Ercros subministra informació trimestral a la Central de Balanços des de fa 25 anys.

Aquest servei posa a disposició del públic els informes que edita i les estadístiques que obté, que són una eina molt important tant per a les administracions públiques, per elaborar els comptes financers i conèixer el comportament empresarial, com per a les empreses per saber la seva posició respecte del seu  sector i facilitar la presa de decisions.