Ercros i la UB acorden fer una intervenció arqueològica a Flix

Flix,
Ercros i la UB acorden realitzar una intervenció arqueològica als terrenys de Flix
Imatges de la primera intervenció arqueològica duta a terme el 2019 (Font: UB)

Ercros i la Universitat de Barcelona («UB») han signat un acord per dur a terme una nova intervenció arqueològica a Flix, en concret en terrenys de l’empresa coneguts com “la cloratita”. En aquesta zona, el 1923 s’hi va construir una planta d’elaboració d’explosius clorats, que va caure en desús després de la Guerra Civil.

Jaime Molina, director de la fàbrica d’Ercros a Flix, i Queralt Solé, professora del departament d’història contemporània de la Facultat de Geografia i Història de la UB, han estat els encarregats de formalitzar l’acord. Un acord, que permetrà renovar un projecte iniciat el 2019 i que té com a objectiu investigar i donar a conèixer el passat industrial de la zona.

Aquest estiu un grup d’estudiants de la UB seran els encarregats de dur a terme les noves excavacions arqueològiques com a part de les pràctiques reglades del grau d’arqueologia que estan cursant.

La fàbrica de Flix es va fundar l’any 1899 i pertany a la divisió de derivats del clor d’Ercros. Actualment, hi treballen unes 50 persones i es dedica a la producció de fosfat dicàlcic, un producte que s’utilitza per a la fabricació de pinso per animals.