Estudiants de restauració de sòls visiten els terrenys d’Ercros a Flix

Flix,

Un grup de deu estudiants i dos professors del màster d’Ecologia, gestió i restauració del medi natural de la Universitat de Barcelona («UB») ha visitat les instal·lacions d’Ercros a Flix. Els estudiants estan cursant la matèria de gestió i restauració de sòls contaminats i han volgut conèixer de primera mà com s’està duent a terme el procés de sanejament dels terrenys de l’antiga fàbrica.

Gonzalo Navarro, responsable del centre de Flix, va ser l'encarregat de donar-los la benvinguda i fer la presentació inicial de la jornada. Per la seva banda, Lara Caso, tècnica de la direcció pel desenvolupament sostenible d'Ercros, va presentar la gestió de la remediació de sòls que s'està duent a terme a la fàbrica.

La visita va continuar amb un ruta pels terrenys de l’antiga fàbrica, on Lara Caso, acompanyada per Marcos González, tècnic de remediació de l’empresa Sarpi Ibèrica, van ensenyar els terrenys que ja s’han restaurat i van explicar el funcionament de la planta de tractament d'aigües de la zona coneguda com l'Aubal i de les plantes de tractament per absorció de vapors.

Els estudiants, procedents de països d’arreu del mon i amb formació d'ambientòlegs, biòlegs i geòlegs, van valorar de manera molt positiva l’oportunitat que se’ls hi ha brindat de conèixer de primera mà un exemple pràctic del coneixement teòric que estan treballant a l’aula.