La directora General d’Indústria visita les noves instal·lacions de Vila-seca

Vila-seca,

La directora General d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Matilde Villarroya, acompanyada d’altres càrrecs dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement a Tarragona, ha visitat avui la fàbrica d’Ercros de Vila-seca I, que està sent objecte d’importants inversions. La delegació d’Ercros ha estat encapçalada per Agustín Franco, director general de negocis.

Entre les noves instal·lacions visitades cal destacar la planta de producció de clor i sosa càustica mitjançant la tecnologia de membranes, la tecnologia mes avançada, respectuosa amb el medi ambient i mes eficient amb un 30% menys de consum elèctric. La capacitat de producció de clor d’aquesta planta, després de les últimes inversions que s’hi han fet, ha passat de 55.000 t/any a 146.000 t/any; i a finals del 2019 arribarà a les 172.000 t/any.

Durant la visita també han pogut veure les noves instal·lacions de producció d’àcid clorhídric, hipoclorit sòdic i concentració de sosa, així com la remodelació, adaptació i millora de diferents serveis adaptats al nou escenari productiu de la fabrica, com ara les estacions de carga de camions i la nova caldera de vapor.

La major disponibilitat de clor que permet aquestes ampliacions s’està utilitzant per augmentar la quantitat subministrada a un client així com a satisfer part de les necessitats internes que demanda la planta de producció de PVC.

Ercros es el primer productor d’Espanya de clor, sosa i hipoclorit sòdic.