L'autorització de les 44 t per al transport és un avenç necessari

Barcelona,
Manuel Arce en una taula rodona sobre les cisternes de 44 tones
Font: CETM

El director de logística integral d'Ercros, Manuel Arce, ha cridat l'atenció sobre el retard de tres anys en l'autorització de les 44 tones en el transport: "un temps perdut en un context especialment delicat per a la indústria química, afectada per alts costos energètics i una baixa demanda". Tot i que, segons va explicar, també "és una mesura positiva que beneficiarà tant transportistes, per la seva major eficiència, com els productors, en reduir els costos de distribució, les emissions i la congestió viària, a més de contribuir a pal·liar la falta de conductors".

En la seva intervenció a la taula rodona "El transport en cisternes i les 44 tones: com l'afectarà", celebrada durant el 10è Congrés de la Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies en Cisternes (CETM), Arce va advertir que la mesura no serà aplicable al 100% de les expedicions a causa de les característiques d'alguns productes,  tot i que va subratllar la importància d'optimitzar les càrregues per aprofitar al màxim els seus avantatges i millorar l'eficiència operativa, en disminuir el nombre d'operacions i vehicles necessaris, i per tant els temps de càrrega i descàrrega totals.

El representant d'Ercros va considerar que l'aplicació de la mesura exclusivament en el transport nacional introdueix certa complexitat, però també suposa un avantatge competitiu davant les importacions. Pel que fa als riscos, va citar la possible sobrecàrrega de camions, especialment en el transport de mercaderies perilloses, i va assenyalar que Ercros ja està adaptant els seus sistemes informàtics per reforçar els controls.

Finalment, va recalcar que la mesura s'ha d'implantar de forma immediata i progressiva, i va concloure que tot i que arriba tard, aquesta és una de les poques bones notícies per a la indústria química en els últims anys.