Les millores operatives i logístiques permeten una reducció de 2.671 t de CO2

Ercros va aconseguir reduir 2.671 tones de CO2 en les seves operacions de transport el 2019, gràcies a les millores operatives i logístiques aplicades consistents, entre altres mesures, en aproximar els punts de distribució dels seus productes als clients. La reducció assolida el 2019 va ser un 62% més gran que l’assolida el 2018, fet que ha suposat generar 1.024 tones de CO2 menys que en aquest exercici.

L’estratègia implementada per Ercros en matèria d’emmagatzematge de productes està orientada a rebaixar el temps i cost del transport, i les emissions de CO2 generades en els trajectes; una mesura pràctica d’aquesta estratègia, portada a terme el 2019, és el condicionament d’un nou emmagatzematge per a la potassa líquida portat a terme a Bilbao.

Igualment, en el passat exercici, la fàbrica d’Ercros a Sabiñánigo (Osca) va complir amb l’objectiu d’autoabastiment de sosa càustica, fet que va evitar que es transportessin a aquesta fàbrica més de 45.000 tones de sosa des de Tarragona, amb la consegüent reducció de costos i emissions.

La logística aplicada a la distribució de sosa i potassa va permetre que, en 2019, Ercros reduís en 3,8 milions de Km els trajectes dels camions.

El 2018, Ercros ja havia aconseguit disminuir en 1.647 tones les emissions de CO2 i reduir en 2,3 milions de Km els trajectes realitzats, després d’augmentar la seva capacitat d’emmagatzematge i distribució amb tancs a les terminals portuàries de Tarragona, Barcelona, Bilbao, Ferrol, Sevilla i Gènova.

Per a l’exercici 2020, la intenció d’Ercros és continuar en aquesta línia, incorporant la instal·lació d’un nou emmagatzematge a Barcelona.